Design manual

Den røde tråd________________________

En del af virksomhedens visuelle identitet kan styres ved hjælp af et designprogram.

Udgangspunktet kan være en manual der præcist fastlægger, hvordan virksomhedens egenart skal manifesteres visuelt.

En manual kan bestå af følgende:
Logo
Visitkort opsætning
Brev og faktura opsætning
Farve koder til trykkeri
Designoplæg til hjemmeside
Designoplæg til powerpoint

Eksempler:

En stor, proffesionelle og meget gennemførte onlineløsning
- Se Københavns Universitet

En mindre og mere enkelte løsning i Word
- Se Gentofte Kommune

Designprogram
Ved at benytte en række forskellige elementer, etablerer vi i samarbejde med kunden, et designprogram der understøtter kundens kommunikation og strategi.

Samtidig skal designet kunne fortæller en visuel historie, og skal ligesom kommunikationen både afspejle kundens profil, appellere til kundens købere/interessenter og samtidig distancere kunden fra konkurrenterne.

Har virksomheden allerede fået skabt et design, danner det naturligvis
udgangspunktet for de produkter, vi samme skal udvikle.