Tid er ..........
Jo mere værdi du kan tilbyde en bruger, hvert minut de er på dit website, des mere tilbøjelige er de til at blive længere på sitet.

Det er grunden til at det er super vigtigt, at optimere indholdsstrategien til dine brugeres behov.
 
Se mere på:
Jakob Nielsens egen hjemmesider http://www.useit.com
 

Skrive til nettet

Jakob Nielsens
Den danske webguro Jakob Nielsens udstikker, nogle korte og præcise retningslinjer for skrivning på nettet.

Kolonne brede
Det er for nogle vanskeligere, at læse tekst direkte fra en skærm end fra f.eks. fra en bog, derfor kan det med fordel betale sig at lave "smalle" sætninger, som spalterne i aviser og ugeblade.

Den maksimal brede bør ikke overstige 450 pixels (ca. 12 cm). Tekstbreden på denne side er 420 pixels.
 
Kort tekst
Hvis du ønsker mange læsere, skriv korte og skimbare tekster. Dette er en god strategi for websites, der sælger varer og tjenester ud fra impulskøb.

Lang tekst
Hvis du ønsker at tiltrække brugere, der søger løsning på et problem, skriv og giv omfattende information i længere tekster. Det er en god strategi, hvis du sælger målrettede løsninger til komplicerede problemer.

Den bedste indholdsstrategi
er dog et mix af kort overblikstekster, med mulighed for at klikke ned i mere detaljerede tekster, og white papers for de brugere, der efterspørger mere information.
 
Hypertekst
giver mulighed for inden for samme "hyperspace" at tilbyde både korte og langte tekster om samme emne.

Tekstopbygning
Begynd med overblikstekster og korte, simplificerede beskrivelser. Link videre til lange, dybde beskrivende tekster eller relaterede sider.

På denne måde kan du betjene begge typer af brugere - eller den samme bruger, på forskellige stadier af en informations- / købeproces.